21 sept. Chintsa - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu 21 sept. Chintsa - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu

21 sept. Chintsa

Blijf op de hoogte en volg Bert&Anita

21 September 2019 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Bij het ontbijt zei onze gastheer dat wij wel 10 uur over onze reis zouden doen van ong 540 km.

Wij dachten zelf van 8 uur.

Daarom zijn wij direct na het ontbijt vertrokken.

Al snel dachten we dat zijn voorspelling uit zou komen. De asfaltweg ging over in onverharde weg waar 20km p/u nog te hard was.

Na zo'n 10 km stuiteren bereikten we de N2. Deze weg moesten wij volgen tot bijna onze eindbestemming.

Het landschap vh eerste deel van de route was net zo als die dag er voor.

Na Kokstad maakten suikerriet en bosbouw plaats voor verdord grasland met daarin verschillende soorten koeien, schapen, paarden en geiten.

Dat het los laten lopen van vee niet zonder risico's is hebben wij vandaag kunnen zien. 3 doodgereden dieren lagen langs en op de weg.

De snelweg liep door het centrum van verschillende dorpen.

Waardoor de snelheid terugliep van 100 naar stapvoets. Het krioelde daar van mensen en auto's.

Als de snelheid niet door het overige verkeer werd getemperd dan wel door de zeer hoge en elkaar snel opvolgende verkeersdrempels.

Na 8 uur reizen kwamen wij aan op onze eindbestemming van vandaag, 'Crawford Beach Lodge' in Chintsa, waar wij 2 nachten zullen blijven.

Dit is onze enige bestemming waar het diner bij in zit.

( ligt ook wel voor de hand want wij zitten in the middle of nowhere)

Een lopend buffet die traditioneel hier

zaterdags met name uit visgerechten bestaat.

Om alle indrukken te verwerken hebben wij morgen een rustdag gepland.

We waarderen jullie reacties.

• 21 September 2019 - 22:10

Jan Van Den Dungen:

wat een avontuur> Een ervaring om nooit te vergeten. Geniet!
    En nog veel plezier. We gaan er van uit dat je de weg terug ook vind.......

• 21 September 2019 - 22:38

Tineke :

Jongens wat is dit toch bijzonder een heel avontuur en wat zien jullie veel van het land kan me voorstellen dat een rust dag wel even fijn is kan alles even wat bezinken
    Ik ga morgen naar Pepicou dat is niet zo’avontuur
    Geniet lekker van jullie rust dag om er daarna weer tegen aan te gaan

• 22 September 2019 - 09:05

Richard En Menny:

Wat een verschil met Nederland wat je schrijft en wat je ziet op de foto’s, geniet van jullie rustdag dat heb je ook wel nodig naar alle indrukken. Nog veel plezier.

• 22 September 2019 - 12:42

Mary:

Wat een ervaring, het is net Floortje op reis :) Vis eten is toch niet je favoriete maaltijd Anita, dat zal wel even wennen zijn. Ik vindt het leuk om de foto's van jullie reis te bekijken. nog heel veel plezier .

• 22 September 2019 - 13:36

Petra En Mam. :

Prachtig wat een avontuur. Lekker hobbelend naar de volgende bestemming ha ha. Je gaat fe Nederlandse wegen weer waarderen. Een rustdag is ook wel weer fijn. En vis eten anita. Hi hi. Je leert het wel. Wij gaan vanmiddag bij dick op verjaardag. Mam gaat morgen met kim en tom tapas eten. Voor kim haar verjaardag. Heeft ze nog nooit gehad. Ben benieuwd. Nog veel genieten daar. Gr ook van pieter

• 23 September 2019 - 17:33

Moeder .:

probleem weer ogelost door Kim verder weet ik niks wee gaan nu uit eten

beter lat dan nooit gefrliciteerd met jullie dochter.

• 23 September 2019 - 18:56

Maarten Van Den Dungen:

Leuk allemaal om te horen! Nog veel plezier daar!