Tsitsikamma - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu Tsitsikamma - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma

Door: Bert&Anita

Blijf op de hoogte en volg Bert&Anita

25 September 2019 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Dinsdag, gegeten in het Addopark aansluitend gamedrive by night. Onze ranger spoort de wilde dieren op met zijn zoeklamp. Het licht vd zoeklamp weerkaatst in de ogen vd dieren. Al snel had hij in de verte een leeuwenkoppel gespot die wij s morgens ook al hadden gezien. Op zich bijzonder want er zijn maar 7 leeuwen in het Addo National Park. Meer wil men ook niet, anders worden er teveel Buffels opgegeten. Buffels blijken heel duur te zijn. Overtollige Buffels kan men voor een goede prijs verkopen aan andere parken. De ranger maakte een goede inschatting waar ze naar toe zouden gaan. Al snel kon hij de truck in de buurt vd leeuwen parkeren. Toen konden de paparazzi's toeslaan. Verder op zoektocht ging hij de drinkplaatsen bij langs. Bij één was een aantal olifanten te zien. In diezelfde omgeving was ook nog een Hyena. Verder hebben wij gezien, een Worthog, scrub hare, en op grote afstand een Jakhals. Na afloop snel terug naar ons verblijf om weer een beetje op temperatuur te komen. Woensdagmorgen 25 sept. na het ontbijt vertrokken naar Tsitsikamma. Het begin vd 'Garden Route', en dat is te zien. Het bermonderhoud wordt niet meer gedaan door koeien en geiten maar door iemand met een motorzeis. Aan weerszijden vd snelweg groene weiden (met dank aan de vele beregeningsinstallaties) met grote kuddes koeien. Een korte etappe vandaag, 3 uurtjes gereden. Groetjes Bert&Anita

• 25 September 2019 - 19:04

Pieter En Anne-Sophie:

Leuk om te lezen! De garden route is weer een nieuwe reis in een reis. Geniet ervan!

• 25 September 2019 - 19:28

Tineke:

Ik heb een stukje gardenroute gedaan vond het erg mooi ben benieuwd hoe jullie het vinden heel veel plezier en ik denk dat jullie hier van zullen genieten

• 25 September 2019 - 20:18

Gert:

Indrukwekkende reis! Hoop hem ook nog een keer te maken!

• 27 September 2019 - 18:26

Mary:

Schitterend allemaal , wat een belevenis.