Knysna - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu Knysna - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu

Knysna

Blijf op de hoogte en volg Bert&Anita

28 September 2019 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vrijdag 27 sept.

Donderdagmorgen de 26e vertrokken naar Knysna.

Eén vd kortste verplaatsingen van onze reis.

Daarom hebben we eerst het 'Tsitsikamma National Park' aangedaan.

Daar hebben wij gewandeld naar de 'Suspension Bridge'.

Eén hangbrug over de canyon.

De weg naar het uitzichtpunt was nog verder. Halverwege het klimmen en klauteren hebben wij de strijd opgegeven om de top te halen. Hoogtevrees, angst om een blessure op te lopen en vermoeidheid speelden ons parten. En dat op één vd warmste dagen onze vakantie. 30+ °.

Beneden ons vochttekort weer aangevuld en doorgereden naar Knysna.

Knysna ligt aan een baai met een smalle doorgang naar de Indische Oceaan.

Daar troffen we één vd mooiste onderkomens aan. Super grote kamer met alles erop en eraan. Een appartement is er niets bij.

Ook hier werden we gevraagd zuinig met water te zijn, maar er stond wel een 2 persoon bad.

Daar het zo'n 35° graden was hebben wij verkoeling gezocht in het zwembad.

Dat is aardig gelukt. Voor ons gevoel was het ijswater.

Aan het eind vd middag hebben wij de omgeving verkend. Wij zijn bij de ingang vd baai en de haven geweest. In de haven een hapje gegeten.

Vrijdag 26 sept

Eén lange reis voor de boeg van ong 5 uur. Dus rechtstreeks naar Hermanus.

Onderweg kwamen we vrij snel in een gebied met veel vee. Veel weides werden beregend.

Het ging over in akkerbouwgebied met vooral graan en koolzaad. De vele silo's geven aan dat het product in de omgeving wordt ongeslagen. Hoewel het voorjaar wordt, wordt het graan nu al geoogst.

Aan het eind van onze route begint de druiventeelt.

In Hermanus aangekomen blijkt hier een 'Walvisfestival' te zijn dit weekend.

Na te hebben ingecheckt ( onze kamer 2x zo klein als de vorige kamer/appartement) zijn we naar de oude haven gelopen waar het festival wordt gehouden. Dat houdt in, muziek, foodtrucks en een warenmarkt. Omdat het in de haven is kun je af en toe een walvis zien vanaf het terras.

Zaterdagmorgen de 28e om 6.30 een 'Walvistour' gedaan.

Verschillende walvissen met hun kalf gezien. Niet echt spectaculair. Een 'gamedrive' is veel meer ons ding.

Na 2 uurtjes op de oceaan, zijn we weer weg gegaan.

Op naar een laat maar heerlijk ontbijt.

Vandaag blijven we in en rond Hermanus.

Zondagmorgen naar Kaapstad, ons einddoel. Daar zullen wij 3 nachten blijven.

Groeten, Bert&Anita

• 29 September 2019 - 07:57

Richard En Menny:

Goede reis naar Kaapstad en daar ook veel plezier. We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen,