Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert&Anita - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Bert&Anita

01 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondagmorgen in de regen vertrokken naar Kaapstad.

Niet direct de snelweg gepakt maar de route langs de kust. Daardoor konden wij bij 'Betsy's Bay' pinguïns kijken.

Daarna vervolgden wij de route langs de kust. De auto-industrie maakt hier ook geregeld gebruik van voor hun promotiefilmpjes.

Rond de middag kwamen wij aan in een regenachtig Kaapstad. Gelukkig mochten wij direct in ons appartement.

s middags naar 'Waterfront' gelopen. Een groot toeristisch bolwerk rond de haven met winkels, restaurants, muziek en musea.

Maandag 30 sept. Een dagje met de 'Hop on Hop off' bus. Het vertrekpunt is 'Waterfront'.

Eerst de rode route langs de 'Tafelberg'. De top vd 'Tafelberg' lag in de laaghangende bewolking. Dus niet naar boven vandaag. Wel hebben wij een toeristische markt bezocht. Koffie gedronken langs de kust. Daarna in 'Waterfront' uitgestapt om een hapje te eten.

Vervolgens weer de bus in om de blauwe route te volgen met als hoofddoel een rondleiding in het township 'Imizamo Yethu' olv een plaatselijke gids, die een belangrijke functie in het township heeft. Het was schokkend om te zien hoe de 6000 gezinnen, 30.000 mensen, onder erbarmelijke omstandigheden wonen en leven. Het is een stad op zich.

Diep onder de indruk, onze route voortgezet.

Dinsdag 1 okt.

Strak blauwe lucht. Dus op naar de 'Tafelberg'. Dat er meer mensen hetzelfde dachten kwamen wij achter. Wij hebben 1.5 uur in de rij gestaan voordat wij met de kabelbaan naar boven mochten. Daar hebben wij genoten van het uitzicht. Het was het wachten waard.

Morgen onze laatste dag in Kaapstad. Woensdagavond 23.05 uur vliegen wij terug naar Nederland waar wij donderdag 3 okt zullen aankomen.

Groet Bert&Anita

• 02 Oktober 2019 - 11:39

Jan:

hele goede terugreis. Een vakantie om nooit te vergeten.