St Lucia - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Bert&Anita - WaarBenJij.nu St Lucia - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Bert&Anita - WaarBenJij.nu

St Lucia

Door: Bert&Anita

Blijf op de hoogte en volg Bert&Anita

19 September 2019 | Swaziland, Mbabane

Di 17 sept
na overnacht te hebben in een 'paalwoning' 'Mantenga Lodge' in Swaziland zijn wij naar St Lucia gereden. De wegen in Swaziland zijn in dezelfde staat als in Zuid Afrika. Ook hier langs de wegen veel rommel en armoe.
Veel mensen met kruiwagens voor het vervoeren van hun handel, kinderen en water.
Terug in Zuid Afrika passeerden we vele suikerriet velden. Een ander landschap dan tot nu toe.
Hier blijven we 3 nachten.
s middags even door St Lucia gereden.
Volledig toeristisch dorp.
Woensdag morgen strandwandeling gemaakt. Heerlijk die frisse zeelucht.
S middags boottocht. Krokodillen en nijlpaarden gespot.
Donderdag 19 sept zijn we om 05.00 uur opgepikt voor een gamedrive in Hluhluwe Imfolozi Nature Park.
Hier zouden de big 5 ook moeten zijn maar wij hebben er maar 3 gezien. Rhino, Olifant en Buffel.
Verder nog impala s, Waterbok, kleinste soort Antilope, warthog (Pumba) Kudu, Nyala,Giraf, krokodil,
Het grootste verschil met het Kruger Park is dat dit bergachtig terrein is.
Het is ook groener.
Na de 5 uur durende drive zijn wij weer afgezet bij onze 'basis' "Forrest Lodge".
Terwijl wij dit schrijven komt er een aapje op bezoek. Loerend op een stukje brood van Bert.
Nu even lekker relaxen bij het zwembad.

Groet Bert&Anita

Ben bijna jaloers
    Zwem ze

• 19 September 2019 - 20:31

Richard En Menny :

Hele mooie foto’s, en zoals het lijkt is het weer ook goed.
    Leuk om even te lezen wat jullie hebben gedaan. Veel plezier verder.

• 19 September 2019 - 21:30

Petra:

Prachtige foto s en wat een belevenis. Wel vermoeiend lijkt me maar nu ook even rust aan zwembad. Heerlijk. Nog veel plezier !

• 20 September 2019 - 11:59

Jan En Marion:

Bert en Anita. Wat een mooie reis maken jullie. Leuk om de foto's te zien. Nog heel veel plezier daar.